15/08/2018

La mare que et renyava era un robot de Anna Ballbona


Galerada. Eixarms
Juny 2008
50 págines

Sinopsis:
La mare que et renyava era un robot vol traçar un itinerari poètic irònic des de la infantesa fins a algunes de les perplexitats de l'edat adulta i els desencisos propis dels temps d'ara, de la mandanga postmoderna. El llibre pren el títol d'un dels poemes, on s'evidencia el contrast entre les fantasies que servien per explicar el món i les dificultats actuals per a entendre alguna cosa davant de tanta contradicció. Tot plegat agafa forma des d'un distanciament carregat de sornegueria, a vegades d'escepticisme i tot, però sempre amb un punt de tendresa concretat en una imatgeria diversa, que tant duu el lector a una platja isolada com als límits d'un polígon industrial.
[La mare que et renyava era un robot quiere trazar un itinerario poético irónico desde la infancia hasta algunas de las perplejidades de la edad adulta y los desencantos propios de los tiempos actuales, de la mandanga posmoderna. El libro toma el título de uno de los poemas, donde se evidencia el contraste entre las fantasías que servían para explicar el mundo y las dificultas actuales para entender alguna cosa ante tanta contradicción. Todo ello coge forma desde un distanciamento cargado de socarronería, a veces de escepticismo y todo, pero siempre con un punto de ternura concretado en una imaginería diversa, que tanto lleva al lector a una playa aislada como a los límites de un polígono industrial]

Quise darle otra oportunidad a la poesía moderna, pero no, esto no es para mí. Sigo sin entender nada ni verle el sentido, me quedo igual con cada poema que leo y que releo.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

¡Muchas gracias por comentar!